Abstract
At EGU-uddannelsen har mange og meget forskellige fortalere, er ikke overraskende. Det skyldes de imponerende læringsresultater som elever, vejledere og praktikværter producerer i fællesskab. Men det skyldes også en uddannelsespraksis, der reelt er en ”brokade” af elementer, som kan indskrives i så forskellige pædagogisk-filosofiske traditioner som f.eks.: Pædagogisk realisme, humanistisk pædagogik, strukturel pædagogik og situeret læring. Det er samtidig også en uddannelse, der involverer mange og meget forskellige læringsarenaer som: virksomheder, vejledningssituationer, rejser/ekskursioner, uddannelsesforløb på bl.a. højskoler, erhvervsskoler og VUC-centre. I denne artikel vil vi beskrive nogle af EGU-uddannelsen styrker og afslutningsvist beskrive et område, som vi mener kan videreudvikles.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Ungdomsskolen |
Udgave nummer | 4 |
Sider (fra-til) | 14-15 |
ISSN | 0106-4193 |
Status | Udgivet - 20 maj 2015 |