Hvordan forbedres EGU-uddannelsen?

Charlotte Hertel, Frederik Hertel

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    176 Downloads (Pure)

    Abstract

    At EGU-uddannelsen har mange og meget forskellige fortalere, er ikke overraskende. Det skyldes de imponerende læringsresultater som elever, vejledere og praktikværter producerer i fællesskab. Men det skyldes også en uddannelsespraksis, der reelt er en ”brokade” af elementer, som kan indskrives i så forskellige pædagogisk-filosofiske traditioner som f.eks.: Pædagogisk realisme, humanistisk pædagogik, strukturel pædagogik og situeret læring. Det er samtidig også en uddannelse, der involverer mange og meget forskellige læringsarenaer som: virksomheder, vejledningssituationer, rejser/ekskursioner, uddannelsesforløb på bl.a. højskoler, erhvervsskoler og VUC-centre. I denne artikel vil vi beskrive nogle af EGU-uddannelsen styrker og afslutningsvist beskrive et område, som vi mener kan videreudvikles.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftUngdomsskolen
    Udgave nummer4
    Sider (fra-til)14-15
    ISSN0106-4193
    StatusUdgivet - 20 maj 2015

    Citationsformater