Abstract
Denne artikel advokerer for at danske virksomheder skal (gen)indføre prototyper som middel til at hurtigere at komme fra ide til salg og samtidig skabe et bedre produkt. LEGO og B&O gennemgår deres erfaringer med anvendelse af simple prototyper tidligt i det forløb, der nyudvikler et produkt. De arbejder med fire forskellige former for prototyper og konkluderer, at prototyper kommunikerer i et visuelt fælles sprog, der viser funktioner af produktet eller produktet. Deres måde at nytænke prototyper på kan involvere topledelsen tidligt i forløbet, så den ikke træffer forkerte beslutninger, den kan speede processen op og endelig kan den inddrage leverandører og kunder, inden det nye produkt sendes på gaden.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Innovationsledelse |
Redaktører | Frank Gertsen, Poul Kyvsgaard Hansen, Harry Boer |
Antal sider | 22 |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | Denmark. |
Publikationsdato | 2006 |
Sider | 55-76 |
ISBN (Trykt) | 8791831016 |
Status | Udgivet - 2006 |