Kreativitet løfter elevernes faglighed

Søren Hansen, Christian Byrge

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    108 Downloads (Pure)

    Abstract

    I en ny pædagogisk model fra Aalborg universitet tilrettelægges den faglige undervisning som kreative processer. resultatet er at elevernes faglighed udvikles samtidigt med deres kreativitet. Modellen er dermed et svar på hvordan det dobbelte mål at øge elevernes faglighed og gøre dem mere kreative kan nås i en og sammen undervisningsgang. Modellen kan anvendes i alle fag og på alle niveauer.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftLiv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen
    Udgave nummer4
    Sider (fra-til)44-49
    Antal sider6
    ISSN1398-2613
    StatusUdgivet - 1 feb. 2013

    Emneord

    • Kreativitet og læring
    • The Creative Platform

      Byrge, C.

      06/02/200601/04/2015

      Projekter: ProjektForskning

    Citationsformater