Læring i det personlige lederskab: Lederes oplevelse med undervisning i personlig ledelse

Christina Medom, Nikolaj W.M. Stegeager

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Dette kapitel centrerer sig om begrebet ’personligt lederskab’. Begrebet har vundet
    indpas i det danske ledelsessprog gennem de sidste 10 år i et omfang, så der
    nu undervises i personligt lederskab på mange lederuddannelser – private såvel
    som offentligt finansierede. Kapitlet redegør for begrebets teoretiske grundlag
    og søger derefter, gennem en række interviews med ledere, der har taget et diplommodul i personligt lederskab, at undersøge, hvorledes personligt lederskab
    tager sig ud i praksis. På denne vis søger kapitlet at give et mere nuanceret bud
    på, hvad det personlige lederskab er, og hvordan personlig ledelse tager sig ud i
    danske organisationer anno 2017.
    OriginalsprogDansk
    TitelLederes læringsrum : Koblinger mellem organisation, uddannelse og praksis
    RedaktørerHanne Dauer Keller, Søren Frimann
    Antal sider25
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Publikationsdato2017
    Udgave1
    Sider69-94
    Kapitel3
    ISBN (Trykt)978-87-7112-666-2
    ISBN (Elektronisk)978-87-7112-665-5
    StatusUdgivet - 2017
    NavnOrganizational Learning and Management Studies
    Nummer3
    ISSN2446-1814

    Emneord

    • Læring, Lederuddannelse, DEt personlige lederskab, transfer

    Citationsformater