Langsommelighed og det levende blik

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Abstract

Interview vdr. eksistenspædagogisk tilgang til læring og særlig langsomhed som en væsentlig attitude og dyd, når vi ønsker at få fænomenet i tale, og som undervisere, pædagoger eller professionsudøver i relationsprofessioner bredt ønsker at blive bedre til at høre, hvad situationen og relation kalder en til at gøre (phronesis-dimension i den professionelles dømme- og handlekraft).
OriginalsprogDansk
TidsskriftKognition & Paedagogik
Vol/bind22
Udgave nummer84
Sider (fra-til)8-25
Antal sider17
ISSN0906-6225
StatusUdgivet - jun. 2012

Emneord

  • det levende blik
  • langsommelighedens pædagogik
  • værensdimensionen
  • dannelse
  • undringsfællesskaber
  • eksistensfilosofi
  • filosofisk praksis

Citationsformater