TY - JOUR
T1 - Learning, Innovation and the Use of Information
T2 - nye læringssituationer i uddannelsesbibliotekerne
AU - Hansen, Thomas Vibjerg
AU - Stehouwer Øgaard, Lotte
AU - Blaabjerg, Niels Jørgen
PY - 2008
Y1 - 2008
N2 - I lang tid har bibliotekarens pædagogiske fokus været på udviklingen af den studerendes informationskompetence. Forfatterne mener, at det er et begreb, som lukker biblioteket om sig selv. Kravene fra omverdenen til uddannelsesinstitutionerne om at uddanne innovative kandidater bliver også til et krav til uddannelsesbibliotekerne om at medvirke til at understøtte de studerendes innovative læreproces. Spørgsmålet er så, hvilke kompetencer der skal til for, at bibliotekaren kan løfe opgaven med at understøtte de innovative processer og aktiviteter, der indgår i uddannelserne?
Udgivelsesdato: Juni
AB - I lang tid har bibliotekarens pædagogiske fokus været på udviklingen af den studerendes informationskompetence. Forfatterne mener, at det er et begreb, som lukker biblioteket om sig selv. Kravene fra omverdenen til uddannelsesinstitutionerne om at uddanne innovative kandidater bliver også til et krav til uddannelsesbibliotekerne om at medvirke til at understøtte de studerendes innovative læreproces. Spørgsmålet er så, hvilke kompetencer der skal til for, at bibliotekaren kan løfe opgaven med at understøtte de innovative processer og aktiviteter, der indgår i uddannelserne?
Udgivelsesdato: Juni
M3 - Tidsskriftartikel
SN - 0106-0503
VL - 31
SP - 4
EP - 6
JO - DF Revy
JF - DF Revy
IS - 5
ER -