Learning, Innovation and the Use of Information: nye læringssituationer i uddannelsesbibliotekerne

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

264 Downloads (Pure)

Abstract

I lang tid har bibliotekarens pædagogiske fokus været på udviklingen af den studerendes informationskompetence. Forfatterne mener, at det er et begreb, som lukker biblioteket om sig selv. Kravene fra omverdenen til uddannelsesinstitutionerne om at uddanne innovative kandidater bliver også til et krav til uddannelsesbibliotekerne om at medvirke til at understøtte de studerendes innovative læreproces. Spørgsmålet er så, hvilke kompetencer der skal til for, at bibliotekaren kan løfe opgaven med at understøtte de innovative processer og aktiviteter, der indgår i uddannelserne?
Udgivelsesdato: Juni
OriginalsprogDansk
TidsskriftDF Revy
Vol/bind31
Udgave nummer5
Sider (fra-til)4-6
ISSN0106-0503
StatusUdgivet - 2008

Citationsformater