Nationale test set fra børneperspektiv

    Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelForskningpeer review

    170 Downloads (Pure)

    Abstract

    Hverdagen for børn i danske skoler og daginstitutioner har i de seneste årtier udviklet sig i retning af en intensivering i brugen af forskellige former for færdighedstest. Testning af børns udvikling spiller i dag en rolle i mange forskellige praksissammenhænge i skole og daginstitution (Andreasen & Kousholt, 2015; Andreasen, Kelly, Kousholt, McNess, & Ydesen, 2015). Det er test, der over årene er blevet introduceret med henblik på at skulle spille en rolle ved løsningen af forskellige former for udfordringer og opgaver i den pædagogiske hverdag.
    OriginalsprogDansk
    TidsskriftViden om literacy
    Vol/bind25
    Sider (fra-til)74-79
    Antal sider6
    ISSN2246-6517
    StatusUdgivet - 25 maj 2019

    Emneord

    • Nationale test
    • Faglige test
    • pædagogisk evaluering
    • inklusion
    • marginalisering
    • folkeskolen

    Citationsformater