Abstract
Hverdagen for børn i danske skoler og daginstitutioner har i de seneste årtier udviklet sig i retning af en intensivering i brugen af forskellige former for færdighedstest. Testning af børns udvikling spiller i dag en rolle i mange forskellige praksissammenhænge i skole og daginstitution (Andreasen & Kousholt, 2015; Andreasen, Kelly, Kousholt, McNess, & Ydesen, 2015). Det er test, der over årene er blevet introduceret med henblik på at skulle spille en rolle ved løsningen af forskellige former for udfordringer og opgaver i den pædagogiske hverdag.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Viden om literacy |
Vol/bind | 25 |
Sider (fra-til) | 74-79 |
Antal sider | 6 |
ISSN | 2246-6517 |
Status | Udgivet - 25 maj 2019 |
Emneord
- Nationale test
- Faglige test
- pædagogisk evaluering
- inklusion
- marginalisering
- folkeskolen