NOTAT - Projekt Cykeljakken: En spørgeskemaundersøgelse

Publikation: ForskningRapport

Standard

NOTAT - Projekt Cykeljakken : En spørgeskemaundersøgelse. / Thedchannamoorthy, Shaline; Madsen, Tanja Kidholm Osmann; Araghi, Bahar Namaki; Lahrmann, Harry.

Aalborg : Department of Civil Engineering, Aalborg University, 2014. 50 s.

Publikation: ForskningRapport

Harvard

Thedchannamoorthy, S, Madsen, TKO, Araghi, BN & Lahrmann, H 2014, NOTAT - Projekt Cykeljakken: En spørgeskemaundersøgelse. DCE Technical Reports, nr. 170, Department of Civil Engineering, Aalborg University, Aalborg.

APA

Thedchannamoorthy, S., Madsen, T. K. O., Araghi, B. N., & Lahrmann, H. (2014). NOTAT - Projekt Cykeljakken: En spørgeskemaundersøgelse. Aalborg: Department of Civil Engineering, Aalborg University. DCE Technical Reports, Nr. 170

CBE

Thedchannamoorthy S, Madsen TKO, Araghi BN, Lahrmann H 2014. NOTAT - Projekt Cykeljakken: En spørgeskemaundersøgelse. Aalborg: Department of Civil Engineering, Aalborg University. 50 s. (DCE Technical Reports; Nr. 170).

MLA

Thedchannamoorthy, Shaline o.a.. NOTAT - Projekt Cykeljakken: En spørgeskemaundersøgelse Aalborg: Department of Civil Engineering, Aalborg University. 2014. (DCE Technical Reports; Journal nr. 170).

Vancouver

Thedchannamoorthy S, Madsen TKO, Araghi BN, Lahrmann H. NOTAT - Projekt Cykeljakken: En spørgeskemaundersøgelse. Aalborg: Department of Civil Engineering, Aalborg University, 2014. 50 s. (DCE Technical Reports; Nr. 170).

Author

Thedchannamoorthy, Shaline ; Madsen, Tanja Kidholm Osmann ; Araghi, Bahar Namaki ; Lahrmann, Harry. / NOTAT - Projekt Cykeljakken : En spørgeskemaundersøgelse. Aalborg : Department of Civil Engineering, Aalborg University, 2014. 50 s. (DCE Technical Reports; Nr. 170).

Bibtex

@book{577c5c61762b4d2f84eac09c4c299c3c,
title = "NOTAT - Projekt Cykeljakken: En spørgeskemaundersøgelse",
abstract = "Dette notat er en del af afrapporteringen af Projekt Cykeljakken, hvor hypotesen var, at cyklisters sikkerhed kan forbedres ved at øge deres synlighed i trafikbilledet. I projektet undersøgte vi denne hypotese ved at teste, om en cykeljakke med høj synlighed (farve og reflekser) øger cyklisters sikkerhed. Projektet blev gennemført som et randomiseret forsøg, hvor vi gav en cykeljakke til 6.800 frivillige cyklister. Efter tilfældig udvælgelse fik halvdelen – testgruppen – cykeljakken med det samme, og lovede at køre med jakken, hver gang de cyklede i det år, projektet varede. Den anden halvdel udgjorde en såkaldt kontrolgruppe, som først fik cykeljakken, da projektperioden var omme. Hver måned indrapporterede deltagerne uheld, som de havde været involverede i som cyklist i den forgangne måned, ligesom testgruppen en tilfældig dag i måneden blev spurgt, om de havde benyttet cykeljakken på deres seneste cykeltur.I september 2013 – projektets 11. måned – fik Projekt Cykeljakkens deltagere tilsendt et ekstra spørgeskema kaldet ”Det store spørgeskema”. Spørgeskemaets formål var at supplere de demografiske spørgsmål, som var blevet stillet i forbindelse med tilmeldingen til projektet, samt at give oplysninger om deltagernes holdning til egen og andres adfærd i trafikken. Endelig var hensigten med spørgeskemaet at få en vurdering af cykeljakken, som den ene halvdel af deltagerne havde kørt med i omtrent ét år. 93 % af projektets deltagere besvarede det store spørgeskema.Bagerst i notatet findes på side 13 det webbaserede spørgeskema (Bilag A) som deltagerne udfyldte, og på side 35 fremgår besvarelserne af spørgeskemaet i tabelform (Bilag B).",
keywords = "Trafiksikkerhed, Cyklister, Gul cykeljakke",
author = "Shaline Thedchannamoorthy and Madsen, {Tanja Kidholm Osmann} and Araghi, {Bahar Namaki} and Harry Lahrmann",
year = "2014",
publisher = "Department of Civil Engineering, Aalborg University",
address = "Danmark",

}

RIS

TY - RPRT

T1 - NOTAT - Projekt Cykeljakken

T2 - En spørgeskemaundersøgelse

AU - Thedchannamoorthy,Shaline

AU - Madsen,Tanja Kidholm Osmann

AU - Araghi,Bahar Namaki

AU - Lahrmann,Harry

PY - 2014

Y1 - 2014

N2 - Dette notat er en del af afrapporteringen af Projekt Cykeljakken, hvor hypotesen var, at cyklisters sikkerhed kan forbedres ved at øge deres synlighed i trafikbilledet. I projektet undersøgte vi denne hypotese ved at teste, om en cykeljakke med høj synlighed (farve og reflekser) øger cyklisters sikkerhed. Projektet blev gennemført som et randomiseret forsøg, hvor vi gav en cykeljakke til 6.800 frivillige cyklister. Efter tilfældig udvælgelse fik halvdelen – testgruppen – cykeljakken med det samme, og lovede at køre med jakken, hver gang de cyklede i det år, projektet varede. Den anden halvdel udgjorde en såkaldt kontrolgruppe, som først fik cykeljakken, da projektperioden var omme. Hver måned indrapporterede deltagerne uheld, som de havde været involverede i som cyklist i den forgangne måned, ligesom testgruppen en tilfældig dag i måneden blev spurgt, om de havde benyttet cykeljakken på deres seneste cykeltur.I september 2013 – projektets 11. måned – fik Projekt Cykeljakkens deltagere tilsendt et ekstra spørgeskema kaldet ”Det store spørgeskema”. Spørgeskemaets formål var at supplere de demografiske spørgsmål, som var blevet stillet i forbindelse med tilmeldingen til projektet, samt at give oplysninger om deltagernes holdning til egen og andres adfærd i trafikken. Endelig var hensigten med spørgeskemaet at få en vurdering af cykeljakken, som den ene halvdel af deltagerne havde kørt med i omtrent ét år. 93 % af projektets deltagere besvarede det store spørgeskema.Bagerst i notatet findes på side 13 det webbaserede spørgeskema (Bilag A) som deltagerne udfyldte, og på side 35 fremgår besvarelserne af spørgeskemaet i tabelform (Bilag B).

AB - Dette notat er en del af afrapporteringen af Projekt Cykeljakken, hvor hypotesen var, at cyklisters sikkerhed kan forbedres ved at øge deres synlighed i trafikbilledet. I projektet undersøgte vi denne hypotese ved at teste, om en cykeljakke med høj synlighed (farve og reflekser) øger cyklisters sikkerhed. Projektet blev gennemført som et randomiseret forsøg, hvor vi gav en cykeljakke til 6.800 frivillige cyklister. Efter tilfældig udvælgelse fik halvdelen – testgruppen – cykeljakken med det samme, og lovede at køre med jakken, hver gang de cyklede i det år, projektet varede. Den anden halvdel udgjorde en såkaldt kontrolgruppe, som først fik cykeljakken, da projektperioden var omme. Hver måned indrapporterede deltagerne uheld, som de havde været involverede i som cyklist i den forgangne måned, ligesom testgruppen en tilfældig dag i måneden blev spurgt, om de havde benyttet cykeljakken på deres seneste cykeltur.I september 2013 – projektets 11. måned – fik Projekt Cykeljakkens deltagere tilsendt et ekstra spørgeskema kaldet ”Det store spørgeskema”. Spørgeskemaets formål var at supplere de demografiske spørgsmål, som var blevet stillet i forbindelse med tilmeldingen til projektet, samt at give oplysninger om deltagernes holdning til egen og andres adfærd i trafikken. Endelig var hensigten med spørgeskemaet at få en vurdering af cykeljakken, som den ene halvdel af deltagerne havde kørt med i omtrent ét år. 93 % af projektets deltagere besvarede det store spørgeskema.Bagerst i notatet findes på side 13 det webbaserede spørgeskema (Bilag A) som deltagerne udfyldte, og på side 35 fremgår besvarelserne af spørgeskemaet i tabelform (Bilag B).

KW - Trafiksikkerhed

KW - Cyklister

KW - Gul cykeljakke

M3 - Rapport

BT - NOTAT - Projekt Cykeljakken

PB - Department of Civil Engineering, Aalborg University

ER -

ID: 197572177