Abstract
Rapporten formidler viden om, hvordan unge i udskolingen, som har svag skoletilknytning og vigende deltagelse i skolen, oplever skolen og den særligt tilrettelagte indsats omkring dem.
Undersøgelsen har særlig fokus på at forstå de unges oplevelser af de indsatser, der tilbydes dem. Der er i undersøgelsen særlig vægt på at åbne blikket op for, hvilke indsatser, der giver mening for de unge, og hvilke indsatser, som de unge har svært ved at finde mening i.
Det er vores håb, at undersøgelsen om de unges oplevelser og erfaringer med det forebyggende arbejde er anvendelig i forhold til udvikling og målretning af de forskellige forebyggende indsatser og samarbejdet mellem forskellige professionelle
Undersøgelsen har særlig fokus på at forstå de unges oplevelser af de indsatser, der tilbydes dem. Der er i undersøgelsen særlig vægt på at åbne blikket op for, hvilke indsatser, der giver mening for de unge, og hvilke indsatser, som de unge har svært ved at finde mening i.
Det er vores håb, at undersøgelsen om de unges oplevelser og erfaringer med det forebyggende arbejde er anvendelig i forhold til udvikling og målretning af de forskellige forebyggende indsatser og samarbejdet mellem forskellige professionelle
Originalsprog | Dansk |
---|
Udgivelsessted | København |
---|---|
Forlag | Det Kriminalpræventive Råd |
Antal sider | 58 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-92966-23-0 |
Rekvirerende organisation | Det Kriminalpræventive Råd |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- kriminalpræventiv indsats
- skoletilknytning
- ungdomsliv
- forebyggende arbejde