Abstract
Når man arbejder med problemorienterede studier, er det vigtigt at forstå, hvad problemer er, og hvordan man arbejder med dem. Som bidrag hertil rummer artiklen en kritisk diskussion af en typologi over problemer, som findes i en meget anvendt lærebog om projektarbejde. Opdelingen i problemtyper kritiseres for at være uklar og tilfældig samt at se bort fra en afgørende distinktion, nemlig forskellen på praktiske og teoretiske problemer. Den problemorienterede pædagogik tager sit udgangspunkt i teoretiske problemer; man bliver som studerende bevidst om, at der er noget man ikke forstår, at ens teorier ikke slår til.
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Titel | Læring og forandring : Tværfaglige perspektiver |
Redaktører | Annie Aarup Jensen, Palle Rasmussen |
Udgivelsessted | Aalborg |
Forlag | Aalborg Universitetsforlag |
Publikationsdato | 2009 |
Sider | 269-274 |
ISBN (Trykt) | 978-87-7307-949-2 |
Status | Udgivet - 2009 |
Emneord
- Problemorienterede studier
- Problemorienteret projektarbejde
- Problemtyper