Problemorientering på skrømt

Jes Adolphsen

    Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceedingBidrag til bog/antologiForskningpeer review

    Abstract

    Når man arbejder med problemorienterede studier, er det vigtigt at forstå, hvad problemer er, og hvordan man arbejder med dem. Som bidrag hertil rummer artiklen en kritisk diskussion af en typologi over problemer, som findes i en meget anvendt lærebog om projektarbejde. Opdelingen i problemtyper kritiseres for at være uklar og tilfældig samt at se bort fra en afgørende distinktion, nemlig forskellen på praktiske og teoretiske problemer. Den problemorienterede pædagogik tager sit udgangspunkt i teoretiske problemer; man bliver som studerende bevidst om, at der er noget man ikke forstår, at ens teorier ikke slår til.
    OriginalsprogDansk
    TitelLæring og forandring : Tværfaglige perspektiver
    RedaktørerAnnie Aarup Jensen, Palle Rasmussen
    UdgivelsesstedAalborg
    ForlagAalborg Universitetsforlag
    Publikationsdato2009
    Sider269-274
    ISBN (Trykt)978-87-7307-949-2
    StatusUdgivet - 2009

    Emneord

    • Problemorienterede studier
    • Problemorienteret projektarbejde
    • Problemtyper

    Citationsformater