Abstract

Der er udført en statistisk analyse, der belyser sammenhængen mellem energimærke og salgspris for typiske enfamiliehuse. Analysen er udført på et landsdækkende datasæt omfattende 140.000 salg i perioden fra 2006 – 2012. Analysen viser, at energimærket har en effekt på salgsprisen, og at denne har været stigende inden for nævnte periode. I den statistiske analyse er medtaget betydningen af beliggenhed, bygningsalder, ydervæg- og tagbelægningsmaterialer, varmeforsyning m.m.
OriginalsprogDansk
ForlagSBI forlag
Antal sider22
ISBN (Elektronisk)978-87-92739-25-4
Rekvirerende organisationEnergistyrelsen
StatusUdgivet - 6 feb. 2013
NavnSBI
Nummer06
Vol/bind2013

Emneord

  • Energimærke
  • Salgspris
  • Huspris
  • Varmeregning
  • Efterisolering
  • Varmeforbrug
  • Energibesparelse

Citationsformater