Projekter pr. år
Abstract
Der er udført en statistisk analyse, der belyser sammenhængen mellem energimærke og salgspris for typiske enfamiliehuse. Analysen er udført på et landsdækkende datasæt omfattende 140.000 salg i perioden fra 2006 – 2012. Analysen viser, at energimærket har en effekt på salgsprisen, og at denne har været stigende inden for nævnte periode. I den statistiske analyse er medtaget betydningen af beliggenhed, bygningsalder, ydervæg- og tagbelægningsmaterialer, varmeforsyning m.m.
Originalsprog | Dansk |
---|
Forlag | SBI forlag |
---|---|
Antal sider | 22 |
ISBN (Elektronisk) | 978-87-92739-25-4 |
Rekvirerende organisation | Energistyrelsen |
Status | Udgivet - 6 feb. 2013 |
Navn | SBI |
---|---|
Nummer | 06 |
Vol/bind | 2013 |
Emneord
- Energimærke
- Salgspris
- Huspris
- Varmeregning
- Efterisolering
- Varmeforbrug
- Energibesparelse
Projekter
- 1 Afsluttet
-
Analyser til Netværk for Energirenovering
Thomsen, K. E., Wittchen, K. B., Kragh, J., Rose, J., Aggerholm, S., Mortensen, L. H., Knudsen, H. N., Jensen, O. M., Christensen, T. H. B., Jensen, J. O., Gram-Hanssen, K. & Hansen, A. R.
01/08/2012 → 01/01/2013
Projekter: Projekt › Forskning
Presse/Medier
-
Udskift dit gamle oliefyr nu - tilskudsordning udløber snart
05/12/2019 → 05/12/2019
4 elementer af Mediedækning
Presse/medie
-
Tjen penge på et godt energimærke
Jesper Kragh, Ole Michael Jensen & Anders Rhiger Hansen
29/05/2013
1 element af Mediedækning
Presse/medie