Teaching Post Keynesian Economics

Bidragets oversatte titel: Undervisning i Post Keynesiansk økonomi

Jesper Jespersen (Redaktør), Mogens Ove Madsen (Redaktør)

Publikation: Bog/antologi/afhandling/rapportAntologiForskningpeer review

Abstract

Denne bog har gør gældende, at post keynesiansk økonomi har sit egen metodiske og didaktiske grundlag, og dens realistisk analyse er tiltrængt i den aktuelle økonomiske og finansielle krise. På et tidspunkt hvor det oprindelige indhold i Keynes 'General Theory ikke længere er til stede i de fleste universitets læseplaner, anerkender denne bog det unikke i undervisning i keynesiansk økonomi. Der er her ud over sammenligninger med det traditionelle økonomiske rationale og illustrerer fordelene ved at bruge den keynesianske pædagogik. På en baggrund hvor neo-klassiske lærebøger har sejret, demonstrerer disse ekspert bidrag, at Keynes og The General Theory besidder en uundværlig indsigt, der vil give de studerende en bedre forståelse af verdensøkonomien, hvori de lever. De udforsker undervisningen af post keynesiansk økonomi fra en række forskellige perspektiver, der dækker emner som open system teoretisering, pluralisme i undervisningen, retorik i Keynes ånd, usikkerhed, forventningerog penge.
Bidragets oversatte titelUndervisning i Post Keynesiansk økonomi
OriginalsprogEngelsk
UdgivelsesstedCheltenham
ForlagEdward Elgar Publishing
Antal sider256
ISBN (Trykt)978-1-78254-699-3
ISBN (Elektronisk)978-1-78254-700-6
DOI
StatusUdgivet - 2013

Emneord

  • Post Keynesian, economics, open systems, pluralism, rhetoric

Citationsformater