Projekter pr. år
Abstract
The paper will discuss the phenomenon of Japanese Catgirls who practice cat behavior as a counterpart to Disney's cartoon in which animals have a human character. Furthermore, the role of this Japanese phenomenon in a Danish pedagogical context is addressed. The discussion's theoretical approaches draw on performativity, social aesthetics and visual culture. In the final discussion the humanized animal is related to symmetrical anthropology, brought about by the contradictory position between the humanized animal character and a non-humanized social practice in which humans’ attribute themselves with animal behaviors.
Originalsprog | Engelsk |
---|---|
Titel | Tiere : Pädagogische-antropologische Reflexionen |
Redaktører | Johannes Bilstein, Kristin Westphal |
Antal sider | 18 |
Udgivelsessted | Wiesbaden |
Forlag | Springer |
Publikationsdato | 2018 |
Sider | 211-227 |
ISBN (Trykt) | 978-3-658-13787-8 |
DOI | |
Status | Udgivet - 2018 |
Begivenhed | Jahrestagung 2014 der Kommission Pädagogische Anthropologie : Tiere - Universität Koblenz-Landau, Koblenz, Tyskland Varighed: 6 okt. 2014 → 8 okt. 2014 |
Konference
Konference | Jahrestagung 2014 der Kommission Pädagogische Anthropologie |
---|---|
Lokation | Universität Koblenz-Landau |
Land/Område | Tyskland |
By | Koblenz |
Periode | 06/10/2014 → 08/10/2014 |
Fingeraftryk
Dyk ned i forskningsemnerne om 'The “animalized humans” – the reformulated body: A discussion of the phenomenon of Japanese Catgirls motivated by a Danish school project'. Sammen danner de et unikt fingeraftryk.-
Exploring the potential of the visual for knowledge generation
01/01/2016 → …
Projekter: Projekt › Forskning
-
Litteraturlæsning fra e-bog til i-bog
Buhl, M., Quist Henkel, A. & Nissen, A.
01/09/2012 → 31/12/2013
Projekter: Projekt › Forskning
-
Fra TAVS til iTAVS: Remediering af en bog
Buhl, M., 2014, Bevægende børnelitteratur : Udviklingsprojekt afslører digital læselyst. Frausing, G. & Quist Henkel, A. (red.). Kommunernes Skolebiblioteksforening, s. 60-63 4 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
-
iTAVS som visuel kultur og læringsressource
Buhl, M., 2014, Bevægende børnelitteratur: Udviklingsprojekt afslører digital læselyst. Frausing, G. & Quist Henkel, A. (red.). Kommunernes Skolebiblioteksforening, s. 8-17 10 s.Publikation: Bidrag til bog/antologi/rapport/konference proceeding › Bidrag til rapport › Forskning
-
The “animalized humans” – the reformulated body: A study on the phenomenon of Japanese Catgirls in Danish school curriculum
Buhl, M., 7 okt. 2014. 1 s.Publikation: Konferencebidrag uden forlag/tidsskrift › Konferenceabstrakt til konference › Forskning › peer review