Abstract
For at blive digitalt dannede må eleverne arbejde kritisk med de nye medier – hvilke
problemer og perspektiver i forhold til overvågning, manipulation, børnearbejde,
miljøbelastning, retssikkerhed, demokrati, social ulighed, velvære og medieafhængighed med videre bevirker den nye digitale udvikling? Hvordan forandrer medieudviklingen os som mennesker og samfund? Hvilke nye dilemmaer opstår?
problemer og perspektiver i forhold til overvågning, manipulation, børnearbejde,
miljøbelastning, retssikkerhed, demokrati, social ulighed, velvære og medieafhængighed med videre bevirker den nye digitale udvikling? Hvordan forandrer medieudviklingen os som mennesker og samfund? Hvilke nye dilemmaer opstår?
Originalsprog | Dansk |
---|---|
Tidsskrift | Liv i skolen : tidsskriftet om lærernes hverdag og det gode arbejde i skolen |
Vol/bind | 2 |
Sider (fra-til) | 72-79 |
Antal sider | 8 |
ISSN | 1398-2613 |
Status | Udgivet - 2015 |
Emneord
- Medier, dannelse, folkeskolen