Boykot som våben

    Press/Media: Press / Media

    Description

    En boykot, som eksempelvis Mellemøstens boykot af Arla-produkter, er et klassisk våben, men det er ikke noget Danmark har prøvet ofte. Jørgen Goul Andersen, professor på Institut for Økonomi, Politik og Forvaltning på Aalborg Universitet samt forfatter til en bog om politiske forbrugere, mener, at truslen om boykot er boykottens største effekt. Han fremhæver desuden, at Danmark har tabt omdømme i den islamiske verden, og at det er mange års arbejde med etablering af handels- og kulturforbindelser, som nu bliver styrtet i grus. Han påpeger, at det i lang udstrækning er uopretteligt. Overordnet skifter forbrugerne dog med tiden holdning. Eksempelvis viser de seneste udregninger, at danskerne, som tidligere selv undgik Arla, nu støtter Arla.
    Period12 Feb 2006

    Media coverage

    2

    Media coverage

    • TitleBoykot som våben
      Media name/outletFyens Stiftstidende Fokus
      Duration/Length/Size4
      Date12/02/2006
      PersonsJørgen Goul Andersen
    • TitleBoykot som våben
      Media name/outletJydske Vestkysten Sønderborg jobzonen
      Duration/Length/Size3
      Date12/02/2006
      PersonsJørgen Goul Andersen