Ph.d.-projekt: Naturfagenes faglighed i uddannelseskontekster

  • Schmidt, Jette Karen Reuss (Project Participant)

    Project Details

    Description

    Projektets mål er at yde et bidrag til en systematisk viden om, hvilken indflydelse forskningsviden har på faglighedens konstruering inden for de naturvidenskabelige fag i læreruddannelsen. Der vil i særlig grad blive lagt vægt på forskning inden for naturfagsdidaktik.

    Projektet vil bl.a. bestå af en kritisk tekstananlyse af intentionerne bag forskningsbaseret læreruddannelse, d.v.s. kritisk analyse af lovtekster, politiske referater, betydningsfulde rapporter fra ind- og udland, herunder OECD-rapporter.

    Efter den kritiske teksanalyse vil følge et ophold ved et udenlandsk universitet, hvor forskningsviden er centralt for læreruddannelsen. Dette vil sammen med den kritiske tekstanalyse give bud på ”hvordan naturfagsdidaktisk forskningsviden kan inddrages i en dansk kontekst”.

    StatusActive
    Effective start/end date19/05/2010 → …

    Funding

    • <ingen navn>