Activities per year
Project Details
Description
Et partnerskab bestående af tretten kommuner, Laboratorium for forskningsbaseret skoleudvikling (LSP) ved Aalborg Universitet og Center for Offentlig Kompe-tenceudvikling (COK) har i fællesskab skabt et skoleudviklingsprogram med titlen ”Program for læringsledelse – Forskningsinformeret, målstyret skole- og kompetenceudvikling”. Partnerskabet bag programmet repræsenterer med de tretten deltagende kommuner over 200 skoler (matrikler), knap 80.000 folkeskoleelever og ca. 10.000 fagprofessionelle (lærere, pædagoger, skoleledelse), dvs. ca. ti procent af det samlede antal folkeskoler, fagprofessionelle, forældre og elever i Danmark. De tretten kommuner er: Billund, Fredericia, Frederikssund, Hader-slev, Hedensted, Holbæk, Horsens, Kolding, Nordfyn, Roskilde, Svendborg, Thi-sted og Vesthimmerland. Programmet støttes af A. P. Møller og Hustru Chastine McKinney Møllers Fond til almene Formaal, i daglig tale A. P. Møller Fonden.
Short title | PFL |
---|---|
Status | Finished |
Effective start/end date | 01/08/2015 → 31/03/2020 |
Collaborative partners
- Center for Offentlig Kompetencecudvikling (Project partner)
- Senter for Praksisrettet Utdanningsforskning (SePU)
Activities
- 1 Journal editor
-
Aalborg Universitetsforlag (Publisher)
Line Skov Hansen (Editor)
1 Oct 2018 → 20 Dec 2018Activity: Editorial work and peer review › Journal editor › Research
-
At skrive sætter spor: skrivning som formidlings- og læringsstrategi
Hansen, L. S. & Andersen, P. G., 2020, Hvordan bliver vi bedre med data?: Brug af kortlægningsresultater og forskningsbaseret viden i professionele læringsfællesskaber i dagtilbud og skole. Hansen, O. & Sunnevåg, A-K. (eds.). Frederikshavn: Dafolo Forlag A/S, p. 25-35 10 p.Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceeding › Book chapter › Communication
-
Fagligt lavt præsterende elever: Hvem får støtte?
Egelund, N., Nordahl, T., Hansen, O., Andersen, P. G. & Qvortrup, L., 2017, 1 ed. Aarhus Universitetsforlag. 59 p. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS, Vol. 2).Research output: Book/Report › Report › Research › peer-review
Open Access -
Portæt af elever med særlige behov: Supplerende undervisning og specialundervisning i 13 kommuner
Egelund, N., Nordahl, T., Hansen, O., Andersen, P. G. & Qvortrup, L., 2017, 1 ed. Aarhus Universitetsforlag. 75 p. (Empirisk skole- og dagtilbudsforskning NCS, Vol. 1).Research output: Book/Report › Report › Research › peer-review
Open Access
Press/Media
-
Kompetenceløft har skabt store resultater
28/09/2023 → 11/10/2023
2 items of Media coverage
Press/Media: Press / Media