Didaktisk forstyrrelse: Erfaringer fra et samarbejde mellem forsker og praktikere

Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

Abstract

Det i artiklen fremlagte projekt tager sit afsæt i projektugen i januar 2016 på Antvorskov Skole i Danmark. Skolen har gennem en årrække arbejdet med lærernes kompetenceudvikling. I projektugen blev der arbejdet med åbent didaktisk rammedesign. Projektets fokus var på didaktiske forstyrrelser og udvikling af lærernes didaktiske praksis-kompetence. Forskningsmæssigt var fokus at afdække områder for fremtidig kompetenceudvikling. Projektet gav indsigter i barrierer og muligheder for den fremtidige udvikling, herunder identifikations af både elev- og lærerstrategier der har betydning for elevernes læreprocesser og læring. Projektet var finansieret af A P Møller Fonden.
Close

Details

Det i artiklen fremlagte projekt tager sit afsæt i projektugen i januar 2016 på Antvorskov Skole i Danmark. Skolen har gennem en årrække arbejdet med lærernes kompetenceudvikling. I projektugen blev der arbejdet med åbent didaktisk rammedesign. Projektets fokus var på didaktiske forstyrrelser og udvikling af lærernes didaktiske praksis-kompetence. Forskningsmæssigt var fokus at afdække områder for fremtidig kompetenceudvikling. Projektet gav indsigter i barrierer og muligheder for den fremtidige udvikling, herunder identifikations af både elev- og lærerstrategier der har betydning for elevernes læreprocesser og læring. Projektet var finansieret af A P Møller Fonden.
Original languageDanish
Article number2
JournalPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
Issue number13
Pages (from-to)17-26
ISSN1904-9633
StatePublished - 2017
Publication categoryResearch
Peer-reviewedYes

Download statistics

No data available
ID: 245069714