Didaktisk forstyrrelse: Erfaringer fra et samarbejde mellem forsker og praktikere

Karin Tweddell Levinsen

    Research output: Contribution to journalJournal articleResearchpeer-review

    163 Downloads (Pure)

    Abstract

    Det i artiklen fremlagte projekt tager sit afsæt i projektugen i januar 2016 på Antvorskov Skole i Danmark. Skolen har gennem en årrække arbejdet med lærernes kompetenceudvikling. I projektugen blev der arbejdet med åbent didaktisk rammedesign. Projektets fokus var på didaktiske forstyrrelser og udvikling af lærernes didaktiske praksis-kompetence. Forskningsmæssigt var fokus at afdække områder for fremtidig kompetenceudvikling. Projektet gav indsigter i barrierer og muligheder for den fremtidige udvikling, herunder identifikations af både elev- og lærerstrategier der har betydning for elevernes læreprocesser og læring. Projektet var finansieret af A P Møller Fonden.
    Original languageDanish
    Article number2
    JournalPaideia: tidsskrift for professionel pædagogisk praksis
    Issue number13
    Pages (from-to)17-26
    ISSN1904-9633
    Publication statusPublished - 2017

    Cite this