Digital Dannelse, it-didaktik og tyskfaget

Karin Ellen Tweddell Levinsen

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterCommunication

    110 Downloads (Pure)

    Abstract

    I denne artikel præsenteres en it-didaktisk metode til at integrere tyskfaget med it-didaktik og digital dannelse i gymnasiet. Metoden, der fokuserer på eleverne som didaktiske designere af digitale produktioner, er udviklet i samarbejde med professor Birgitte Holm Sørensen og afprøvet over en årrække i forsknings- og udviklingsprojekter i folkeskolen fra 1. – 10. klassetrin (Sørensen, Audon & Levinsen 2010, Sørensen & Levinsen 2014, Levinsen & Sørensen 2015). Vi har erfaring med metoden på universitetsniveau, så selvom metoden og dens didaktiske principper således knytter sig til folkeskolen kan de også overføres til Gymnasieskolen. Teksten er baseret på et oplæg af samme navn afholdt af Tysk på Tværs på Konference om digital dannelse i tysk i foråret 2016.
    Original languageDanish
    Title of host publicationWissensWert : Tysklærerforeningen for Gymnasiet og HF's skriftserie
    Number of pages6
    Publication date2016
    Pages47-55
    Publication statusPublished - 2016
    SeriesWissensWert, Tysklærerforeningen for Gymnasiet og HF's skriftserie

    Cite this