Edutainment: læring med computerspil

Tom Nørregaard Andersen, Henning Dalgaard

    Research output: Book/ReportBookCommunication

    Abstract

    Børn og unges voksende og tilsyneladende umættelige interesse for computerspil har medført en interesse for og debat om leg og læring og edutainment blandt folkeskolelærere, forskere, computerspilsproducenter og politikere.

    Edutainment – leg og læring med computerspil fokuserer på, hvorledes læring konkret kan integreres, tilrettelægges og struktureres i computerspil, uden at det går ud over legen.

    Bogens teoretiske del tager udgangspunkt i lege- og computerspilsteorier, læringsteorier samt socialiseringsteorier, der efterfølgende kobles på konkrete analyser af edutainmentprodukter og interviews med edutainmentproducenter.
    Original languageDanish
    Place of PublicationÅrhus
    PublisherSystime Academic
    Number of pages240
    ISBN (Print)87-7675-198-8
    Publication statusPublished - 2004

    Cite this