Abstract
Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligt
uden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,
at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,
og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, som
feedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvende
i den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklen
som grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttes
med didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
uden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,
at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,
og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, som
feedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvende
i den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklen
som grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttes
med didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Feedback i danskfaget |
Number of pages | 17 |
Publisher | Dafolo Forlag A/S |
Publication date | Aug 2014 |
Pages | 13-30 |
Article number | 1 |
Chapter | 1 |
ISBN (Print) | 978-87-7160-011-7 |
Publication status | Published - Aug 2014 |
Series | Undervisning og læring |
---|---|
ISSN | 2246-3259 |