En generel feedbackmodel i et specifikt fag

Vibeke Christensen

    Research output: Contribution to book/anthology/report/conference proceedingBook chapterResearchpeer-review

    Abstract

    Hvis talen falder på feedback i undervisningen, så kommer man vanskeligt
    uden om den newzealandske professor John Hattie. Han viser,
    at feedback er et effektivt tiltag, når målet er at styrke læringsudbyttet,
    og han udvikler en model, der samler de forskellige niveauer, som
    feedbacken kan gives på. Men lader modellen sig uden videre anvende
    i den danske folkeskole? Og i faget dansk? Dette diskuteres i artiklen
    som grundlag for en videreudvikling af modellen, inden der afsluttes
    med didaktiske overvejelser over feedback i undervisningen.
    Original languageDanish
    Title of host publicationFeedback i danskfaget
    Number of pages17
    PublisherDafolo Forlag A/S
    Publication dateAug 2014
    Pages13-30
    Article number1
    Chapter1
    ISBN (Print)978-87-7160-011-7
    Publication statusPublished - Aug 2014
    SeriesUndervisning og læring
    ISSN2246-3259

    Cite this