Abstract
Muligheder for at beskrive en hastighedstilpasningsstrategi, som er energieffektiv under hensyntagen til det aktuelle køretøj og den aktuelle vejstrækning, og som kan anvendes i en fartpilot, er vurderet gennem teoretiske overvejelser og ved computersimulering og kørselsforsøg på én vejstrækning. Resultatet er lovende, men viser også udfordringer og behov for yderligere udviklingsarbejde og praktiske forsøg.
Original language | English |
---|---|
Journal | Danish Journal of Transportation Research - Dansk tidskrift for transportforskning |
Issue number | 2014 |
Number of pages | 18 |
ISSN | 1903-1092 |
Publication status | Published - 2014 |
Event | Trafikdage på Aalborg Universitet 2014 - Aalborg Universitet, Aalborg, Denmark Duration: 25 Aug 2014 → 26 Aug 2014 Conference number: 2014 |
Conference
Conference | Trafikdage på Aalborg Universitet 2014 |
---|---|
Number | 2014 |
Location | Aalborg Universitet |
Country/Territory | Denmark |
City | Aalborg |
Period | 25/08/2014 → 26/08/2014 |