Abstract
I dette paper beskrives opbygningen af en model af et takstsystem, som skal fungere i et satellitbaseret kørselsafgiftssystem. Modellen er forholdsvis simpel og bygger på et buffersystem, og der anvendes således ikke nogen avanceret map matching.
Det beskrives, hvordan modellen afprøves med tilfældigt udvalgte log-data fra AKTAforsøget, som er af ringere kvalitet end gennemsnittet. Modellens beregnede priser for bilisternes køreture sammenholdes med en "korrekt" pris baseret på manuelt udpegede ruter.
Konklusionen er, at den anvendte model er i stand til at beregne priser som i mere end 80 % af tilfældene afviger mindre end +/- 2 % fra de korrekte priser.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Paperarkiv fra Trafikdage på Aalborg Universitet |
Editors | Harry Lahrmann |
Number of pages | 10 |
Publisher | Trafikforskningsgruppen, Aalborg Universitet |
Publication date | 2007 |
Publication status | Published - 2007 |
Event | Trafikdage på Aalborg Universitet - Aalborg, Denmark Duration: 27 Aug 2007 → 28 Aug 2007 |
Conference
Conference | Trafikdage på Aalborg Universitet |
---|---|
Country/Territory | Denmark |
City | Aalborg |
Period | 27/08/2007 → 28/08/2007 |