Projects per year
Abstract
Bogen er et forskningsinformeret, litterært bidrag ind i de kompetencemål, der er opstillet for pædagoguddannelsen. Den imødekommer kravet om øget selvaktivitet ved at være en opfordring til undervisere og studerende om at forfølge nogle af de pointer og vidensområder, kapitlerne berører. Bogen giver forskningsbaseret viden om specifikke temaer og peger på handlemuligheder, metode og didaktik i forhold til pædagogisk arbejde. Kapitlet giver bud på definitioner og anskuer læring og udvikling i et interaktionistisk perspektiv. Der eksemplificeres med begrebet om nærmeste udviklingszone hvordan pædagogen kan interagere meningsfuldt i relationen og kommunikationen med børn.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Pædagogens grundfaglighed : Grundbog til pædagoguddannelsen |
Editors | Ida Kornerup, Torben Næsby |
Number of pages | 30 |
Volume | 1 |
Place of Publication | Frederikshavn |
Publisher | Dafolo Forlag A/S |
Publication date | 9 Aug 2014 |
Edition | 1 |
Pages | 96 - 125 |
Article number | 5 |
Chapter | 2 |
ISBN (Print) | 978-87-7160-016-2 |
Publication status | Published - 9 Aug 2014 |
Series | Den professionelle pædagog |
---|---|
Number | 1 |
Volume | 1 |
Projects
- 1 Finished
-
Ph.d.-projekt: KVALITET I DAGTILBUD - OM UDVIKLING AF PÆDAGOGISK KVALITET OG AF PÆDAGOGENS PROFESSIONELLE KOMPETENCER
Næsby, T.
01/01/2012 → 31/12/2014
Project: PhD Project
File