Projects per year
Abstract
Vurderinger af børn ved overgangen til skolen har været og er fremdeles omdiskuterede. Man kan sige, at samfundsmæssige in- og eksklusionsprocesser via modenhedsvurderinger kan sætte sig igennem allerede her, ved overgangen til grundskolen, i vurderinger, der har deres afsæt i, hvad der defineres som det normale henholdsvis det, der evt. afviger fra denne norm. Der er mange og væsentlige problematikker forbundet med det at afgøre, om et barn udvikler sig normalt i almindelighed, og om det er parat til at starte i skole i særdeleshed, hvilket også har afspejlet sig i den pædagogiske og politiske debat om denne praksis. Det er disse problematikker, der i denne artikel diskuteres med inddragelse af historisk empirisk materiale.
Original language | Danish |
---|---|
Title of host publication | Test og prøvelser : Oprindelse, udvikling, aktualitet |
Editors | Karen Egedal Andreasen, Mette Buchardt, Annette Rasmussen, Christian Ydesen |
Number of pages | 21 |
Place of Publication | Aalborg |
Publisher | Aalborg Universitetsforlag |
Publication date | 2015 |
Edition | 1 |
Pages | 97-118 |
Chapter | 4 |
ISBN (Print) | 9788771123388 |
Publication status | Published - 2015 |
Series | Serie om lærings-, forandrings- og organisationsudviklingsprocesser |
---|---|
Volume | 6 |
ISSN | 2245-7569 |
Projects
- 1 Finished
-
Test og prøvelser - Oprindelse, udvikling, aktualitet
Ydesen, C., Andreasen, K. E., Buchardt, M. & Rasmussen, A.
15/08/2013 → 30/09/2015
Project: Research