Arktisk Workshop om Forskning og Uddannelse

• Louise Faber (Deltager)

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende

Aarhus Universitet, Danmarks Tekniske Universitet og Københavns Universitet inviterer hermed arktiske forskere og forvaltere til en workshop, der afvikles på Hindsgavl Slot, Middelfart, den 29.-30. marts 2016. Workshoppen er en opfølgning på en workshop, der blev afholdt d. 29. – 30. september 2014 – ligeledes på Hindsgavl. Formålet er at øge samarbejdet om tilvejebringelse og udnyttelse af infrastrukturer, forskning, uddannelse, formidling/rådgivning og erhvervssamarbejde på tværs af institutioner, myndigheder, forskergrupper/-centre og discipliner. Workshoppen d. 29. – 30. marts skal i fællesskab bringe samarbejdet og arbejdetvidere med baggrund i bl.a. sidste seminar. Arbejdet på seminaret vil blive centreret omkring fire temaer: 1. Forskning 2. Uddannelse 3. Erhvervssamarbejde og myndighedsrådgivning 4. Arktisk forskningsinfrastruktur De fire temaer vil blive behandlet i fire arbejdsgrupper. På den første workshop blev nedsat fire arbejdsgrupper. Arbejdsgrupperne har i den forgangne periode arbejdet videre med de fire temaer via underarbejdsgrupper. Arbejdsgrupperne har desuden leveret et væsentligt input til koordineringen i forhold til arbejdet i Forum for Arktisk Forum. Workshoppen blev afsluttet med udarbejdelse af konkrete forslag til indsatser og aktioner i arbejdsgrupperne.
Periode29 mar. 201630 mar. 2016
BegivenhedstypeWorkshop