Besøg af studerende fra Aalborg Uni. i forbindelse med kursus

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragUndervisning og kursusvirksomhed ved andre universiteter

Navnet på kurset: INDEKLIMA

Omfang: 0,8 ECTS

Formål: At give et grundlæggende kendskab til de faktorer, der har indflydelse på indeklimaet i bygninger, at vurdere de enkelte faktorers betydning og formulere funktionskrav til det teknisk skabte indeklima.

At kunne anvende bygningers varme-, fugt- og forureningsbalancer til klimatekniske analyser, herunder eftervisning af at givne funktionskrav til bygningens indeklima overholdes.

Indhold: Menneskets energiomsætning og termoreguleringssystem. Termisk og atmosfærisk indeklima, indeklimaparametre, komfortbetingelser, indeklima indices, skæve påvirkningers betydning, træk og komfortgrænser for lufthastighed.

Ventilation og luftkvalitet. Klimateknisk analyse.

Emneord: Indeklima, ventilation, lys, energi, miljø
Periode3 okt. 2008
Sted for afholdelseAalborg Universitet, Danmark