Bidraget med interview i forbindelse med projekt: Erfaringsopsamling fra forskning i praksis

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende

Projektet udføres af Sektion for Tværsektoriel Forskning, Center for Klinisk Forskning og Forebyggelse i samarbejde med Velux Fonden og løber i perioden januar-oktober 2020.

Formålet med projektet er at indsamle erfaringer i forhold til, hvad der er vigtige opmærksomhedspunkter, når man som forsker ønsker at bedrive forskning indenfor sundhedsvæsenet i samarbejde med almen praksis, kommuner og borgere/brugere.

Projektet vil indsamle erfaringer fra igangværende og tidligere forskningsprojekter, der er forløbet i samarbejde med almen praksis og/eller kommuner og med aktiv brugerinddragelse. Hensigten er både at inddrage erfaringer fra forskningsprojekter, der er forløbet efter planen og fra forskningsprojekter, som har oplevet udfordringer i forhold til samarbejde med praksis eller borgere. Desuden vil erfaringer fra kommuner, almen praksis og borgere med at deltage som samarbejdspartnere i forskningsprojekter blive inddraget. Erfaringerne indsamles ved brug af semistrukturerede kvalitative interviews, og det planlægges samlet set at gennemføre 30-35 interviews. Erfaringerne samles i en rapport, der forventes at blive udgivet sidst på året.

Der er nedsat en følgegruppe på projektet, der består af nedenstående personer. Det er følgegruppen, der har været med til at pege på dig som mulig interviewperson til projektet.

Følgegruppe:
- Lise Bonnevie, Programchef, Velux Fonden
- Ann-Dorthe Olsen Zwisler, Videnscenterchef, REHPA, Klinisk professor i rehabilitering og palliation
- Janne Emily Seemann, Professor ved Institut for Sociologi og Socialt Arbejde samt ved Det Samfundsvidenskabelige Fakultet, Center for Organisation, Ledelse og Administration, Aalborg Universitet
- John Sahl Andersen, praktiserende læge og lektor ved Afdeling for Almen Medicin, Københavns Universitet
- Camilla Palmhøj Nielsen, Forskningschef, DEFACTUM, Region Midtjylland
Periode14 maj 2020