Beskrivelse
”Lad eleverne og materialet gøre arbejdet.”Denne workshop stiller skarpt på den undersøgende praksis som didaktisk princip for tilrettelæggelse af billedkunst og designundervisning. Den undersøgende praksis kobles til samtidskunstens og visuel kultur drejning mod sociale og collaborative arbejdsformer, der på mange måder udfordrer billedkunstfagets ofte individuelle fokus på billedfremstilling og designfagets funktionelle orientering. Som aktører i en covid-tid afprøver og drøfter vi, hvordan den undersøgende praksis kan realiseres både online, offline og i hybrider med konkrete eksempler og øvelser. Blandt andet vil vi se på en undersøgelse af Byrum som et eksempel på krydsfeltet mellem billedkunst og design. Endelig relateres den undersøgende praksis til forskellige syn på æstetisk læring og dannelse.
Periode | 4 mar. 2021 |
---|---|
Begivenhedstitel | Faglig udvikling i praksis (FIP) i gymnasier: Æstetik og udtryk |
Begivenhedstype | Workshop |
Placering | DanmarkVis på kort |
Grad af anerkendelse | National |
Relateret indhold
-
Projekter
-
Teoretisk pædagogikum i gymnasiet
Projekter: Projekt › Andet