Building Green 2019: Oplæg og debat om nyeste forskning og miljøpåvirkning

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Building Green 31. oktober kl. 13:50 – 15:20 er der fokus på NYESTE FORSKNING OG MILJØPÅVIRKNING.

Byggebranchen har længe ønsket, at den frivillige bæredygtighedsklasse snart træder i kraft. Hvis – og når – den træder i kraft vil der uden tvivl stilles krav til bygningers klimaaftryk. Og vi ved fra forskningen, at der er et stort potentiale for reduktion af bygningers klimapåvirkning. Cirkulær økonomi indeholder strategier som Upcycling og Design for adskillelse. Spørgsmålet er, hvordan disse tiltag under ”Cirkulær økonomi” kan reducere bygningers klimapåvirkning? Hvad er potentialet? Og hvad skal der til for at disse strategier kommer i spil, når vi vurderer bygningers klimaaftryk?

Hele essensen med cirkulær økonomi er at sørge for, at ingen ressourcer går tabt og fokusere på at optimerer ressourceudnyttelsen. Hvordan kan der stilles krav til ansvarlig ressourceanvendelse, fx i frivillig bæredygtighedsklasse og i kommunerne?

Oplæg fra undertegnet, Jens Runge, Chefkonsulent, Københavns Kommune, Steffen Maagaard, Koncernkompetencechef, MOE og Jørn Kiesslinger, Arkitekt MAA, Lendager Group

Afsluttende debat modereret af: Harpa Birgisdottir, Seniorforsker Ph.D., Statens Byggeforskningsinstitut
Periode31 okt. 2019
BegivenhedstitelBuilding Green 2019