Deltagelse i ekspertpanel til evaluering af uddannelsen Virksomhedsledelse

Aktivitet: Myndighedsbetjening, konsulentarbejde og øvrig ansættelseRådgivning og konsulentarbejde

Inviteret fagekspert i Roskilde Universitets ekspertpanel, der skal evaluere universitetets uddannelse Virksomhedsledelse gennem en intern uddannelsesevaluering (IUE). Ekspertpanelet består af en kernefaglig ekspert, en studieleder fra en anden af universitetets uddannelser samt en aftagerrepræsentant. Inviteret i min egenskab af at være kernefaglig ekspert.

Den interne uddannelsesevaluering er tilrettelagt som et peer review, der finder sted på baggrund af en dokumentationsrapport udarbejdet af studielederen. Rapporten vil indeholde en række kvalitetsnøgletal og blandt andet adressere uddannelsens struktur, optag, frafald, gennemførelse, forskningsbasering, ledighed, evalueringspraksis og dialog med eksterne interessenter.

Rapporten og bemærkninger hertil fra ekspertpanelet, drøftes på et 1-dags evalueringsseminar, hvorefter studielederen udformer en handlingsplan. Handlingsplanen for uddannelsen sendes til kommentering ved ekspertepanelet. Den endelige handlingsplan udarbejdes på baggrund af de skriftlige tilbagemeldinger og panelseminaret. Formålet med uddannelsesevalueringen er at udarbejde fremadrettede udviklingsmål for uddannelsen.

På evalueringsseminaret forventes ekspertpanelet, ud over kommentarerne til rapporten, også at gøre sig generelle betragtninger om følgende:

i) uddannelsens mål, indhold og tilrettelæggelse
ii) uddannelsens forskningsbasering
iii) styrker og svagheder ved uddannelsen
iv) forslag til hvordan uddannelsen kan udvikles
Periode1 apr. 202331 aug. 2023
Arbejde forRoskilde University, Danmark