Den økonomiske styring af specialundervisnings-området: Udfordringer og muligheder

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

Indlæg på konference ’Faglig og økonomisk styring af specialundervisningsområdet’ (Komponent)

Ofte gøres økonomistyringen på specialundervisningsområdet til et spørgsmål om hvorvidt skolerne eller forvaltningen betaler for specialskolepladserne. I sit indlæg vil Per Nikolaj Bukh vise, at det er vigtigt at se på, hvordan faglige principper og målsætninger, skolestruktur samt organisering spiller sammen med konkrete valg at tildelingsprincipper. Med udgangspunkt i erfaringer fra et stor antal kommuner vil Per Nikolaj udfolde paletten af styringsmuligheder, og introducere hvordan forskellige valg og principper kan være alternativer eller forudsætninger for hinanden.
Periode2 dec. 2021
Sted for afholdelseKomponent, Danmark