Department of Political Science, Hunter College, City University of New York

• Sophie Danneris Jensen (Gæsteforsker)

Aktivitet: Gæsteophold ved andre institutioner

Visiting Scholar

Visiting scholar i fire måneder hos Professor Sanford Schram

Som en del af mit ph.d. forløb har jeg været på et forskningsophold hos Professor Sanford Schram, Department of Political Science, City University of New York. Professor Schram er en internationalt anerkendt forsker, blandt andet for sit arbejde i marginaliserede borgere og hvordan samfundsvidenskabelig forskning kan gøre en reel forskel i politiske beslutningsprocesser om relevante velfærdsproblematikker (se fx Schram 2006: Making Political Science Matter). Derudover har CUNY, som et af de største universiteter i New York, et omfattende forskningsmiljø, som på forskellig vis adresserer de forskningsfelter, som har været central for mig at stifte bekendtskab med i forhold til rammesætningen og udviklingen af mit ph.d. projekt. Det drejer sig blandt andet om miljøet omkring social science og hvordan marginaliserede borgeres rolle i den moderne velfærdsstat kan forstås og analyseres. Dels drejer det sig om miljøet omkring political science og hvordan implementeringen af politisk besluttede velfærdsindsatser – fx aktivering – skal studeres og relateres til den social- og beskæftigelsesrettede frontlinje. Mit forskningsophold ved CUNY har været en unik mulighed for at præsentere og diskutere mine forskningsresultater i forskellige relevante akademiske miljøer på et internationalt anerkendt universitet.
Periode1 jan. 201530 apr. 2015
BesøgendeDepartment of Political Science, Hunter College, City University of New York