Det gode liv med erhvervsuddannelser

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

"Flere unge skal vælge en erhvervsuddannelse (EUD). Og de skal have anerkendelse undervejs og som udlært. Nordea-fonden har i 2017-19 øremærket 75 mio. kr. til initiativer, som bidrager til den dagsorden. Men hvad skal der til for at sikre et større optag, bedre trivsel og større faglig stolthed på erhvervsuddannelserne? Professor Lene Tanggaard (AAU) giver overblik over forskning på feltet, Undervisningsminister Merete Riisager (LA) giver indblik i udfordringer set fra politisk side, mens Helene Glundholt, formand for Erhvervsskolernes ElevOrganisation, og Kasper Pedersen, projektleder for Projekt KICK, giver eksempler fra praksis. Sammen går de i dialog med Henrik Lehmann Andersen, direktør i Nordea-fonden, om, hvordan vi sammen kan styrke erhvervsuddannelserne. Eventen er relevant for alle aktører på EUD-feltet og vil være en kombination af panelsamtale samt uformel netværkssalon med mulighed for at tale med Nordea-fonden om konkrete projektidéer.

Deltagere
Henrik Lehmann Andersen, Direktør, Nordea-fonden
Merete Riisager, Undervisningsminister (LA), Liberal Alliance
Lene Tanggaard, Professor, Aalborg Universitet
Helene Glundholt, Formand, EEO
Kasper Pedersen, Projektleder, Projekt KICK, Roskilde Kommune."

(kilde: https://program.folkemoedet.dk/2018)
Periode14 jun. 2018