FDIH seminar: Persuasive Design: Persuasive Design i fremtiden

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Beskrivelse

Hvordan forbedres kundeoplevelsen og dermed online salget? 

For at få online succes er det vigtig, at tænke på hvordan websitet motiverer brugeren til at gå videre til næste skridt. Persuasive design bygger på ideen om, at en hjemmeside kan designes, så man søger at ændre på brugernes holdninger eller adfærd. Eksempelvis vil mange virksomheder gerne motivere brugerne til ikke kun at kigge på varerne i netbutikken, men også til at købe. Forudsætningen for at skabe et godt motiverende design er et solidt kendskab til brugerens adfærd og behov. Dernæst er det essentielt, at brugeren lander på den rigtige landingpage samt at fastholde brugeren ved hjælp af 'stickiness'.

Deltag på dette seminar og få mere viden om persuasive design samt praktiske eksempler på, hvordan virksomheder møder brugerens behov på internettet.

Hvad er persuasive design?Hvad kræves der for at fastholde brugeren - hvordan skabes der stickiness?Hvordan gør andre virksomheder?Hvad kan vi forvente af fremtidens design? Målgruppe

Beslutningstagere, kommunikations- og markedsføringspersoner, projektledere samt andre med interesse for Persuasive design i online verdenen.

 

Program8:30 FDIH byder på kaffe og morgenbrød 9:00Velkomst Ved sekretariatschef Louise S. Hauerberg, FDIH og dagens moderator direktør Thomas Snitker, Snitker & Co.9:10Hvad er persuasive design? Ved direktør Steen Enegaard og partner Nicolai Valentiner, Deducta Personas, motivationsstrategier, målgrupper m.m.Hvordan arbejder man med persuasive design?10:00 Case: Hvordan benytter TIVOLI Persuasive design til at forbedre kundeoplevelsen og dermed online salget? Ved projektleder og web-ansvarlig Lars Nielsen, TIVOLI10:30Pause10:45Case: Hvordan har Nordjyske Medier redesignet deres website? Ved online ansvarlig Henrik Rewes, Nordjyske Medier11:15 Persuasive design og fremtiden Ved Louise N. Glud, elitestuderende på Persuasive Design Linien, Aalborg Universitet11:40Paneldebat og spørgerunde12:00Tak for i dag!

 (kilde: FDIHs hjemmeside d. 24/2-09) 


Emneord: Persuasive Design, website, oplevelses design, stickiness
Periode25 jun. 2008
BegivenhedstitelPersuasive Design- sådan skaber du online kundeoplevelser
BegivenhedstypeKonference
ArrangørFDIH: foreningen for dansk distance- og internethandel
PlaceringKøbenhavn, DanmarkVis på kort

Emneord

  • Persuasive Design, website, oplevelses design, stickiness