HEALTHGAMES: Games for Health: ADAPTING GAMING TO HEALTH CARE

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Health Games Spilteknologier til genoptræning og til diagnosticering af sygdomme. Blot et par af de visioner, der sparker dørene ind til fremtiden, og ligger til grund for samarbejdsprojektet Health Games. Sammen med Odense Universitetshospital, Universitätsklinikum Schleswig-Holstein Kiel og Fachhochschule Kiel har Erhvervsakademiet Lillebælt med en bevilling på 600.000 Euro i ryggen fået til opgave at udvikle området for spilteknologier til sundhedssektoren. De to medvirkende sygehuse er centrale medspillere i projektet og stiller sig til rådighed for afprøvning af de prototyper, som it-studerende udvikler i samarbejde med spilvirksomheder. De nye teknologier forventes at blive salgbare produkter, som derved kan bidrage til øget vækst i det syddanske og nordtyske område. Projektet Health Games løber frem til 2013.
Periode14 okt. 20118 dec. 2011
BegivenhedstitelSeminar Series Games in Health (14/10: Health practice and clinical evidence, 23/11: 4 talks on how to adapt gaming to health care, & 8/12: 4 serious talks on Serious games in health care)
BegivenhedstypeSeminar