"HVORFOR ER DET SÅ SVÆRT AT SKABE BEDRE MOBILITET I LANDDISTRIKTERNE?"

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i konference

Aalborg Universitet, G-PaTRA projektet, Nordjyllands Trafikselskab og det fagtekniske netværk Nordjyske Planlæggere under Ingeniørforeningen IDA afviklede endagskonferencen "HVORFOR ER DET SÅ SVÆRT AT SKABE BEDRE MOBILITET I LANDDISTRIKTERNE?" med 93 deltagere på Aalborg Universitet.

Hovedbudskabet er, 1: At det er svært at skabe fungerende alternativer til privatbilen, der flytter et større antal ture, 2: At der sker rigtig meget spændende udvikling på området, samt 3: At det i høj grad er de store byers problem, fordi den trængsel de oplever, i et betydeligt omfang skyldes bilister fra oplandet, der ikke har et reelt alternativ til bilen.
Periode1 okt. 2018
BegivenhedstypeKonference