Infektionsdetektiven – Undersøgelsesbaseret simulationspil om epidemier til folkeskolens mellemtrin

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragKonferenceoplæg

I lyset af COVID-19, har Aalborg Universitet samarbejdet med Sct. Mariæ Skolen om udvikling af et simulationsspil, hvor elever kan udforske mekanismerne bag eksponentiel vækst. Spillet hedder Infektionsdetektiven og er en gratis undervisningsresource tiltænkt elever på mellemtrinet. Spillet giver mulighed for reflektere på effekten af teststrategier, kontakttal og isolation i forbindelse med smitsomme sygdomme. I dette oplæg vil vi dele hvordan spillet og det supplerende lærermateriale er udviklet, med mulighed for at publikum kan prøve det og diskutere potentialer for det i naturvidenskabelige fag.
Periode24 mar. 202126 mar. 2021
BegivenhedstitelBig Bang-konferencen: Naturfag for fremtiden