Kommuniative strategier og framing

    Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

    Beskrivelse

    Foredraget begynder med en introduktion til begrebet framing og viser, hvordan afsenders sproglige valg kan være med til at skabe bestemte virkelighedsbilleder og påvirke modtager. Som eksempler inddrages framing af klimaforandringer og deres konsekvenser. Derefter stilles skarpt på framing inden for virksomhedskommunikation og undersøger autentiske eksempler på virksomheders kommunikation om deres sociale, etiske og miljømæssige ansvarlighed.

    Foredrag, workshop og opsamling
    Periode19 maj 2010
    BegivenhedstitelTemadag i netværket "Sprog og International Virksomhedskommunikation"
    BegivenhedstypeKonference
    ArrangørAalborg University
    PlaceringTV2 Nord, Åbybro, DanmarkVis på kort

    Emneord

    • framing
    • samfundsansvar
    • klimaforandringer