Ledelsesuddannelse for dagtilbudsledere i Københavns Kommune

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Oplæg på første møde i tænkeboksforlæg om ledelse v. Tænketanken DEA:
Introduktion til ledelsesuddannelsen 'Ledelse med mærkbar effekt for børnene'. Uddannelsen er et samarbejde mellem Københavns Kommune og Laboratorium for praksisrettet dagtilbuds- og skoleforskning (LSP), Institut for Kultur og Læring, Aalborg Universitet. I uddannelsen deltager to af kommunens fem områder med i alt 19 klyngeledere og 105 pædagogiske ledere. I fokus for uddannelsen er bl.a. brug af data og forskningsviden, at anvende pædagogisk analyse som tilgang, at skabe systematik i refleksion, samt at evaluere og udvikle forbedringstiltag. Dette skal ske i tæt samarbejde med medarbejderne. Det er medarbejdernes læring og udvikling, der er det vigtigste fokus for ledelsernes læring og udvikling på uddannelsen.
Periode10 mar. 2022
Sted for afholdelseTænketanken DEA, Danmark