Når patientperspektivet er et barns perspektiv

• Edith Mark (Foredragsholder)

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Sygeplejersker møder børn i mange sammenhænge – f.eks. nyfødte børn; små børn eller skolebørn, der følges af sundhedsplejersken; børn til vaccination i en konsultation; børn i ambulatoriet eller i indlæggelsesforløb – eller børn, der er pårørende i hjemmet, på institutioner eller på hospitaler. Nogle af disse børn er raske, andre børn er syge eller har problemstillinger, der kræver sygepleje. Uanset om et barn er sundt eller sygt, er det væsentligt, at sygeplejersken er i stand til at sætte sig ind i, hvordan barnet oplever og anskuer tilværelsen. Børneperspektivet i forening med sygeplejerskens voksenperspektiv kan danne et håbefuldt, kreativt og robust perspektiv.
Periode13 sep. 2012
BegivenhedstitelSemester Kick-off 2012