Nordjysk Center for Kultur & Sundhed (NOCKS) (Ekstern organisation)

Aktivitet: MedlemskabMedlemskab af forskningsnetværk eller ekspertgruppe

Nordjysk Center for Kultur og Sundhed har til hensigt at skabe et videns- og innovationscenter for kultur og sundhed, hvor kulturoplevelser målrettet anvendes med henblik på at fremme borgeres sundhed. NOCKS består af en videnscenter forankret på Aalborg Universitet samt et tættilknyttet netværkssamarbejde. Netværkssamarbejdet foregår mellem Aalborg Kommune, Region Nordjylland, Aalborg Universitetshospital samt Aalborg Universitet, hvor Aalborg Universitet agerer vært for netværket. NOCKS har specifikke formål om at styrke forskning og ny viden om hvordan kultur kan komplementere sundhed, implementere denne viden i praksis samt styrke det sammenhængende sundhedsvæsen og det sundhedsfremmende samfund. Hovedformålet er således at styrke og sikre kvaliteten af kulturbaserede sundhedsprojekter gennem evidensbaseret dokumentation, brugertilpasset og fagspecifik viden, kompetenceudvikling, tværfagligt og tværsektionelt samarbejde samt et samfundsøkonomisk og politisk perspektiv.

For mere info se: www.nocks.aau.dk
Periode2016 → …
Sted for afholdelseNordjysk Center for Kultur & Sundhed (NOCKS), Danmark