Oplæg om dagtilbuds-studietur til Kina – September 2017

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Oplæg om studietur til Kina for forskere og praktikere på dagtlbudsområdet.
    Confucius Instituttet, Institut for Læring og Filosofi på Aalborg Universitet (CI AAU) inviterede til en studietur til Beijing i Kina. Formålet med turen var at give ledere fra danske kommuners dagtilbudsområde og forskere fra Aalborg Universitet indsigt i, hvordan kinesiske børnehaver fungerer, hvilke pædagogiske principper man følger og hvilke udfordringer man kæmper med i Kina. Derudover skulle turen også lægge op til dansk-kinesisk samarbejdsprojekter, hvor praktikere fra børnehaver i Danmark og Kina med forskere fra henholdsvis Aalborg Universitet (AAU) og Beijing Normal University (BNU) kunne bidrage med deres viden og kompetencer.
    Periode25 jan. 2018
    Sted for afholdelseKommunernes Landsforening, Danmark