På vej med nye beskæftigelsesindsatser for udsatte borgere

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

Borgernes forståelse, accept og aktive deltagelse har vist sig at være et vigtigt parameter for at skabe bedre beskæftigelseseffekter, især for udsatte grupper.
Seks kommuner, Aalborg Universitet og KL samarbejder i et forskningsprojekt (LISES-projektet) om at identificere potentialer, barrierer og nye beskæftigelsesindsatser for borgere med komplekse udfordringer. Dorte Caswell, forsker ved Aalborg Universitet præsenterer fem potentialer for at udvikle mere innovative og bedre beskæftigelsesindsatser for udsatte grupper. Beskæftigelseschef Carsten Lagoni og direktør for Beskæftigelse og Social Lone Lollesgaard fortæller om, hvordan de arbejder med de fem potentialer i henholdsvis Herning og Vesthimmerland kommune.

Lektor Dorte Caswell, Aalborg Universitet, beskæftigelseschef Carsten Lagoni, Herning Kommune og Direktør for Beskæftigelse og Social Lone Lollesgaard, Vesthimmerland Kommune
Periode8 nov. 20189 nov. 2018
BegivenhedstitelKL Jobcamp 2018