Praksisnær forskning i internationalt samarbejde

Aktivitet: Foredrag og mundtlige bidragForedrag og præsentationer i privat eller offentlig virksomhed

I Danmark er der enkelte veletablere stillinger i musikterapi indenfor ældreområdet, og herudover mange nyetablerede stillinger hvor musikterapeuten har brug for at udvikle og definere sine kliniske metoder. I begge tilfælde er der behov for at dokumentere de processer, der foregår i musikterapien, samt at beskrive og måle på den effekt musikterapien har. Fra Aalborg Universitet er vi interesseret i både at være med til at udvikle den kliniske praksis, og til at sætte skub i dokumentation og forskning. Vi vil på dette seminar sætte fokus på forskningen, da vi har mulighed for at deltage i et internationalt forskningssamarbejde hvor udgangspunktet er praksisnær forskning samt dataindsamling der kan foregå som et led i det daglige arbejde.
Periode8 feb. 2010
Begivenhedstitelmusikterapiforskning i ældre-/demensomsorgen
BegivenhedstypeSeminar
ArrangørMusikterapiuddannelsen og Institut for Kommunikation v. lektor Hanne Mette Ridder. Udvikling og Administration, Vejle Kommune v. kandidat i musikterapi, Bente L. Knudsen