Temamøde om skolehaver som læringsrum

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende

Til dette møde i Dansk Selskab for Mad og Læring skal vi besøge Københavns Skolehaver, hvor vi bliver vist rundt og skal høre om deres erfaringer. Camilla Friedrichsen, formand for Københavns Skolehaver bidrager både med eksempler fra praksis og mere teoretisk viden om pædagogiske og didaktiske glæder og udfordringer som læringsmiljøet i skolehaven. Morten Kromann Nielsen og Ellen Ravn Habekost, begge fra UCL, fortæller om hhv. forskning i skolehaver som læringsrum, og hvordan skolehaver inddrages i uddannelsen af kommende lærere og pædagoger.

Vi ønsker samtidig at bruge dagen til at starte en diskussion om muligheder og udfordringer ved at bruge skolehaver som læringsrum, og hvordan arbejdet i haver kan bruges i forhold til madglæde og -dannelse.
    Periode20 sep. 2018
    BegivenhedstypeSeminar