Vurdering af virkninger på miljøet (VVM) - Særskilt modul

Aktivitet: Deltagelse i faglig begivenhedOrganisering af eller deltagelse i workshop, kursus, seminar, udstilling eller lignende

Miljøvurderingsmetoden ’Vurdering af Virkninger på Miljøet’ (VVM) er et internationalt anerkendt værktøj, der i de seneste årtier fået en stigende betydning som beslutningsgrundlag og demokratisk proces i det danske samfund. ’Vurdering af Virkninger på Miljøet’ er et væsentligt værktøj for at undgå negative miljømæssige påvirkninger fra en bred vifte af kommende offentlige og private projekter.

Modulets formål er at give dig de nødvendige kompetencer til at gennemføre, lede, formidle og udvikle miljøvurderingsprocesser og praksis på et internationalt højt niveau. Målet er en efteruddannelse i verdensklasse, som vil løfte kompetencer og styrke de faglige nationale netværk og derigennem øge kvaliteten i det danske VVM arbejde.

Aalborg Universitet udbyder denne efter- og videreuddannelse som et særskilt modul på 10 ECTS. Undervisningen foregår skiftevis i Aalborg og København, således at København afholdes i 2021, Aalborg i 2022, København i 2023, osv.
Periodejan. 2021jun. 2021
BegivenhedstypeKursus