Årets personaleleder nægter at se sort

Institutleder ved Aalborg Universitet Annette Lorentsen er netop blevet kåret som årets personaleleder af staten. Hun er chef for cirka 80 medarbejdere på Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi på Aalborg Universitet, og hun vandt prisen blandt 23 kandidater, der var indstillet af deres respektive samarbejdsudvalg. Annette Lorentsens styrker er især hendes nærvær og positivitet, fortæller kontorfuldmægtig på Institut for Uddannelse, Læring og Filosofi Lene Colding Bundgaard. Og netop positivitet er en styrke, som Annette Lorentsen kan nikke genkendende til. - Med positivt mener jeg, at man i alle de situationer, man kommer ud i, skal tænke i muligheder i stedet for at lukke af ved at sige, at tingene nok ikke kan lade sig gøre. Man skal altid forsøge se mulighederne, siger Annette Lorentsen. (Pia Lykke)
    Periode5 nov. 2010