Ældre vil have både penge og bedre hjemmehjælp

Reaktionen er klar fra Ældre Sagen, efter at pensionisternes vilkår mandag blev draget ind i valgkampen med kontante løfter i milliardklassen. DF lover således en mia. kr. til forhøjelse af den såkaldte ældrecheck, mens S-SF vil give de dårligst stillede pensionister et forhøjet pensionstillæg for 2,7 mia. kr. Fra Ældre Sagens side er man glade for løfterne, men mener også der er brug for bedre hjemmehjælp. Ifølge professor på Aalborg Universitet Johannes Andersen, er der en helt særlig grund til, at pensionisterne nu trækkes ind i debatten: 'Det spidser til, og så forlader man den drejebog, man havde skrevet på forhånd, og søger efter nogle bestemte sager, der kan lokke nogle vælgere til i sidste øjeblik', siger han.
    Periode12 sep. 2011